Monday, August 20, 2007

الحلقة التاسعه

سابقا فى الريدل ونبوية

الى أن سمعنا جميعا صراخ من الحجرة المجاورة ففزع الجميع يا ساتر يا رب .. اخذت اهدئ من روعهم ده صوت الموبايل يا جماعه رديت على الموبايل
فجاء صوت رجل يقول : اسمع احنا خطفنا نبوية مراتك
لو مجبتش ميت الف جنيه أول لو بلغت البوليس قول على نبوية يا رحمان يا رحيم

سمعت هذا الكلام وانا اكاد افقد الوعي من شده المفاجأة

*****************

الحلقة التاسعه

اسحلوني .. قطعوني .. خذوا قلبي .. خذوا عيني .. بس سيبوها .. سيبوها وخدوني .. ارحموها وعذبوني .. عيشوها واقتلوني .. أنا من غيرها مقدرش أعيش .. ليه عملتوا كده؟ انتوا مين؟ هي مش حمل بهدله .. دي رقيقة قوي .. دي حته مني ..عارفين يعني ايه حته مني؟ مقدرشي اعيش من غيرها..

هذا ما قاله حمايا اوعي رجلك وهو يرتجف من فرط انفعاله أخذت اهدي من روعه .. اهدأ .. لأ مش ههدأ .. يا عمي دانت اختارتني عشان بعرف اتعامل مع المواقف الصعبة بهدوء .. طيب اشرب كباية المية دي .. لأ مش هشرب .. طيب تعالى معايا .. لا مش جاي .. يا عمي تعالى بس

أخذته الي أقرب كافيتريا واتدبست في اتنين ليمون ( ياريتني ما قولت له تعالى )

دلوقتى نبوية اتخطفت واحنا قدام أمر واقع عايزين نفكر بهدوء هنعمل ايه فى المصيبة دي .. قال عمي وهو منهار يبقى نبلغ البوليس .. قولت له لو بلغنا البولبس مش بعيد ينفذوا تهديدهم ويقتلوا نبوية احنا نحضر لهم الميت ألف جنيه دي منين .. بصق عمي الليمون فى الارض وقال احنا هنجيب ليهم الميت جنيه دي منين

قولت لعمي أولا اسمها ميت الف جنيه .. ثانيا من الوديعه اللى انت مدكنها فى البنك

اقتنع اوعي رجلك ودفعت الحساب عشرة جنيه من لحم الحي ورجعنا الى المنزل فاستقبلتنا حماتي ظنانه هانم وعيالها بمجموعة من الشباشب والعصيان وكل ما طالته ايديهم من وسائل الحرب القديمة كأرجل الكنب و شوز المفعوص نبوي اللى لزق في دماغي .. فقال لها أوعي رجلك ..ايه اللي بتعمليه ده يا وليه؟ .. فقالت يقطعني يا خويا افتكرتكم العصابة اللى خطفت البت .. فقولت لها وانا أتحسس أثر الكلكيعه التي احدثها شوز نبوي .. ايه الحلل اللى على دماغكم دي ؟ وليه كل واحد فيكم شايل غطا حلة في ايده ؟

فقالت بنتدرب على اقتحام حصن العصابة .. فقولت لها بحلل وشباشب؟ فقالت ايوة ياخويا .. وامسكت الصافرة التى وضعتها على صدرها كأي حكم كورة وصفرت .. كتيبة صفا والعيال من وراها هوب .. كتيبة انتباه هوب .. ثم شربت كوب ماء وتساءلت ها عملتوا ايه ؟ فقولت لها هنعمل اللى هما عايزينه الميت ألف جنيه فبصقت الماء على الارض وقالت لى هنجيب ليهم الميت جنيه دي منين؟ فقولت لها أولا اسمها ميت الف جنيه .. ثانيا من الوديعه اللى جوزك مدكنها فى البنك فقالت ولا يغلوا على نبوية .. يارب نكسب الحرب ووضعت الصافرة فى فمها كتيبة للشمال دور .. هوب .. الى الامام مارش .. هوب .. هوب .. هوب

ذهبت لأخذ نفسي على الكنبة وانا اتساءل يا تري اكلتي كام واحد فيهم يا نبوية؟ يا تري فيه ضحايا ولا لأ؟ ياتري جعانة ولا عطشانة؟ وتخيلت نفسي وانا أواجه افراد العصابة التي تتكون من سبعه افراد وحمارين ومعزة وأنا أقف أمامهم كالذئب لأ كالأسد فأنا لا أحب المبالغه فى الحاجات دي فأضرب الاول كف اجيبه نصين وأضرب شقلباظ فى الهوا اقتل 23 وشلوت أموت فيه 14 واجيب 2 اسري معايا هديه لنبوية فى عيد ميلادها وأذهب لنبوية التي قيدت في الكرسي فأفك اسرها وينتهي هذا الفيلم السينمائي الرائع بقبلة سنيمائية ساخنه كأفلام اسماعيل ياسين .. ياااه قد ايه كنتي وحشاني يا نبوية .. تنظر لى ووجها احمر من كسوفها .. ايه يا نبوية موحشتكيش .. فترد فى كسوف وحنيه مانت عارف بتبقى واحشني بس انا تقيلة موت ومش بتكلم .. خلاص يا نبوية مش مهم أأخذها فى حضني .. تلكزني حماتي ظنانة هانم وهي تصرخ سيب رجلى يا زفت .. سورى يا حماتي اصلي سرحت فى نبوية
تركت حماتي ومضيت خارج البيت لأختلى بنفسي وما ان شعرت انني أصبحت بعيدا عن البيت حتي أمسكت الموبايل و.. ألو يا شفيق .. ها ايه اخبار نبوية؟ .. عايزك ترضعها كويس .. هتلاقى البزازة فى الشنطة جنبها .. وغمي عنيها كويس وانا جاي لك فى السكة
أعزائي الاعضاء اعلم انكم تتسائلون من هو شفيق ؟ .. انا هقول لكم انه شفيق شيكا بوم الذى استأجرته ليخطف نبوية
مالكم بتبصوا لى كده ليه؟ .. أيوة انا استأجرته ليخطف نبوية
بتقول ايه انت وهي؟ اللى حصل بعد كده؟؟
تابعونا الحلقة الجاية