Tuesday, October 30, 2007

الحلقة الأخيرة


سابقا فى الريدل ونبوية

تركت حماتي ومضيت خارج البيت لأختلى بنفسي وما ان شعرت انني أصبحت بعيدا عن البيت حتي أمسكت الموبايل و.. ألو يا شفيق .. ها ايه اخبار نبوية؟ .. عايزك ترضعها كويس .. هتلاقى البزازة فى الشنطة جنبها .. وغمي عنيها كويس وانا جاي لك فى السكة

أعزائي القراء اعلم انكم تتسائلون من هو شفيق ؟ .. انا هقول لكم انه شفيق شيكا بوم الذى استأجرته ليخطف نبوية

الحلقة الأخيرة

ذهبت الى شفيق شيكا بوم وأنا كلي سورو خاطف مراتي ومحدش قدي .. فين نبوية يا شفيق؟ .. رد شفيق قائلا فى الأوضة اللى جوا يا بيه حسابي بقى يابيه .. أعطيت لشفيق باقى حسابه فأعطاني مفتاح الاوضة التي بها نبوية .. دخلت ووجدت نبوية فى شوال رز .. شوال رز يا شفيق؟! انا مش كنت جايب لك شيكارة اسمنت تعبي فيها نبوية معرفش الناس مالها اليومين دول الناس طماعه قوي .. فتحت شوال الرز ويالهول ما رأيت .. نبوية اتسخطت رز .. لأ يا غالية سخطوكي يا حبيبتي لأتنين كيلو رز .. مكنش يومك يا نبوية .. مكنش يومك يا مراتي .. أعمل ايه من بعدك يا لهوووووووي ... وأثناء ندابي وصراخي سمعت صوت همس صادر من الثلاجة يقول الحقوني .. نتبهت اذن دي اكيد نبوية .. وايه اللى خلاه يحطها فى التلاجة ؟ خايف عليها لتحمض ؟ ولا عشان النمل ؟ .. اسرعت وفتحت الثلاجة لأنقذ نبوية .. أخرجت نبوية وهي فى حالة اعياء شديد بسبب برودة الثلاجة أسرعت لأحضر لها حاجة دافية تشربها واقتربت منها وقولت لها عمل فيكي حاجة الحيوان اللى اسمه شفيق ؟! فقالت عمل كل اللى اتفقنا عليه سوا .. سألتها وباقى الخطة ايه ؟ فقالت هنروح نقضي اليوم سوا على لسان جمصة انا وانت عند الراية الحمراء .. قولت تمام .. يالا بينا .. ياللا

وفى الطريق .. انتى عارفة اني عايز اقعد معاكي انتى وبس ومفيش حد معانا من أهلك انتي بجد وحشاني وكان نفسي نقعد الاسبوع ده كله انا وانتي لكن انتى جبتي لى أهلك .. فردت نبوية قائلة مفيش أحسن من اللمة .. قولت لها حاجة زي دي مفيش فيها لمة اللمة دي تبقى فى اكلة .. فى عوزمة .. انما مش في الحالة دي عايز اقعد مع مراتي يا جدعاااان مش عايز حد من اهلها .. فقالت لى نبوية فعلا معاك حق .. المرة الجاية مش هجيب معايا اهلي فقولت لها ربنا يخليكي ليه يا نبوية احنا خلاص وصلنا الراية الحمراء هناك اهي شوفتي المنطقة ازاي هادية ورومانسية ده غير انها بتطل ع البحر وتقدري تشوفى الشروق والغروب .. والسمك بيطلع يمدد جنبك بالليل على ضوء القمر .. وابص فى عيونك واسهر ...... نظرت الى عيني وقالت بجد يا ريدل .. قولت لها والشوق مالى عيني بجد يا نبو .... هيييييييييييييييييييي فزعت على صوت الهيه ويالهول ما رأيت انهم العصابة عائلة نبوية قالوا فى نفس واحد انت اتخضيت قولت لهم لأ متخضتش قالوا لى علينا الطلاق بالتلاتة اتخضيت فقولت لهم أرحموني يا عم الكتكوت منك لها نظرت الى نبوية وقولت لها مين اللى قال لهم على المكان؟ فقالت انا .. فقولت لها وايه اللى جاب الغجر دول هنا قالت لى مش قولت لك مفيش احسن من اللمة ... وتركتني وذهبت لتحتضن عائلتها وفجأة سمعت صوت سارينة شرطة .. فقال لى والد نبوية انا كلمت الشرطة عشان يظبطوك متلبس بالخطف .. هنا لم استطع ان أتحمل وأخرجت مسدس من جيبي .. هقتلك يا نبوية ... طااااااااخ


أفق من شرودي على صوت نودج من نبوية اثناء حديثنا ع الماسنجر وهي تقول ايه يا استاذ اللى انت عامله فى المنتدي ده ؟

قولت لها عملت ايه يا نبوية بس؟
فقالت القصة اللى انت نزلتها دي بقى انا اسمي نبوية ؟
بقى انا بلبس على دماغي حلة ؟ وأهلى مش عارف ايه؟
ولما يغمي عليا بتفوقني بشربات ؟ وخاطفني يا ريدل؟
وبتقتلني كمان؟ بقى دي آخرتها تقتلني
قولت لها يا حبيبتي يا نبوية دي قصة تأليف كلها من دماغي انا كل اللى اخدته منك اجزاء من صفاتك بس وقولتها سواء كانت حلوة او وحشة زي مثلا طيبتك وحنيتك وطبيخك اللى فتحوا مركز اسعاف تحت شقتكم بسببه ورخامتك معايا ع الماسنجر وكلامك اللى كنتي بتطلعي بيه عيني رغم انك كنتي بتحبيني كل ده كنت بحاول احطه فى الشخصية اللى هي نبوية ومتنكريش ان الناس حبتك فى القصة وكانت متعاطفة معاكي

فقالت لى نبوية خلاص انا موافقة أصالحك بس بشروط
قولت لها عنية ليكي انتى تؤمرى سمو الاميرة
فقالت اممممم ... أولا مفيش كلام مع بنات على الماسنجر ولا على المنتدي لا تقولى بكلم مشرفات ولا بكلم عضوات
فقولت لها موافق
أكملت حديثها ثانيا مفيش مجاملات لعضوات ولا ياعسل ولا يا قمر ولا الكلام ده خالص .. مفهوم؟
فقولت لها مفهوم

وواصلت ثالثا ممنوع تقولى يا قمر ويا عسل والكلام ده الناس كلها بتقولي الكلام ده عايزة كلام رومانسي عن كده
قولت لها حاضر يا أميرة القمر
قالت نبوية رابعا بقى عايزة الناس كلها فى المنتدي يعرفوا مين هي نبوية اللى متعاطفة معاك ووقابلة انها تحبك
فقولت لها ازاي .. مينفعش .. أتوقف فيها .. ممنوع ..
فقالت ازاى وانا ملهمتك لولا تفنيني وفني العالى فى الرخامة عليك ولولا قدرتي الفذة وموهبتي فى الغتاتة مكنتش كتبت القصة بتاعتك دي يبقى حقى انك تعمل لى موضوع فى قسم افتح قلبك وتقول للناس انك بتحبني

فقولت لها صدقيني صعب .. من قوانين المنتدي انه ممنوع اني اكتب موضوع اقول فيه بحبك لبنت او العكس .. ده غير كمان اني اخاف من الناس انهم يحسدوني عليكي
فقالت نبوية بقى كده؟ .. طيب طلقني
فقولت لها اطلقك ازاى يا نبوية واحنا لسه متجوزناش ولسه مرتبطناش ببعض رسمي
فقالت مليش دعوة طلقني
قولت لها نبوية تقبلى تتجوزيني
فقالت انا قبلت زواجك
فقولت لها خلاص انتى طااااااااااااااااااالق