Tuesday, May 29, 2007

الحلقة الاولي


الحلقة الاولي


وها قد فعلتها .. وها انا قد وقعت فى شرك الحب .. نعم اعترف واقر امام الجميع اننى احب .. فهي التي حطمت قلبي .. وهي التى كسرت عقلي .. انسانة كالملائكة .. هي معنا فى المنتدي ..
وهي اجمل بنت فى المنتدي .. عندما ترد فى موضوع يقع المنتدي .. وعندما تراسلني برسالة خاصة جهازي يهنج .. وعندما تكلمني ع الماسنجر .. النور يقطع .. ياااااه لم ارى فى حياتي مثلها .. اعلم انكم تريدون ان تعرفوا من هي .. انها .... انها .. مش هطول عليكوا كتير .. انها نبوية اوعي رجلك .. تلك المرأة التي جعلتني اشعر بالحب لأول مرة فى حياتي
..
بداية الأمر حاولت جاهدا ان اوقعها فى حبي .. لكنا كانت تتفادي توقيعي لها بمهارة تؤهلها للانضمام للسيرك القومي .. اجيبها يمين مفيش شمال برضه مفيش
لحد ما اعترفت لها وريحت دماغى وريحت قلبي
- بحبك يا نبوية انتى اول حب وآخر حب انتى ملكتي كل القلب
قالت نبوية شوف ياسطي عشان حبنا ده يدوم .. وعشان نحب بعضنا طول العمر منكلمش بعض الا لما نتخطب .. انا هعمل لك بلوك لحد ما تخطبني
وع الرغم من انها تتكلم مع باقى شباب المنتدي إلا انا طبعا.. زعقت وقولت ازاى ده يحصل؟ يعني ايه منكلمش بعض الكلام ده هبل
لم تعرف نبوية بغيظي الشديد واعتراضى على ما تفعله و رفضي لما تفعله حيث انني كنت اتحدث مع صديقى كاتم الاسرار الذى لن يخبرها طبعا
لكني حاولت ان اقنع نفسي .. هو ده الحب ولا بلاش الله عليكي يا نبوية بس انت يا ريدل انت مش عارف حاجة ربنا يخليكي ليه يا نبوية .. قولوا امين
ولا أنسي ذلك اليوم الذى رأيتها فيه بسم الله ماشاء الله ملاك
كانت لابسه حلة فوق دماغها .. وكانت لابسة فى اديها جزمة ومشمرة رجل البنطلون ونازلة رقص وهي بتغني وتقول بتبصوا لى ليه .. مجنونة انا ولا ايه؟
قلت لها نبوية ايه اللى انتى بتعمليه ده؟ ايه الحلة اللى على دماغك دي؟ وحد يلبس جزمة في ايده؟
ردت وقالت انت جننتني انا اتجننت بحبك
قلت لها للدرجة دي بتحبيني يا روحي؟؟
لم ترد ولكنها قامت وواصت رقص مرة اخري بتبصوا لى ليه .. مجنونة انا ولا ايه؟؟
اخذت اهدئ من روعها وأكبر لها فى اذنها إلى ان هدأت
قولت لها يا نبوية يا روحي اللى بتعمليه ده غلط .. لو حد شافك مش هيبص لك .. هيطلب لك ع طول العباسية
بدأت فعلا نبوية تقتنع بكلامي .. لكني فزعت على صوت امى ايه ده قاعد قدام المراية وبتكلم نفسك؟ والحلة على دماغك وانا دايخه عليها .. انا لازم اكلم ابوك يشوف حل معاك لأن انا خلاص زهقت منك ومن هبلك
مرت ايام والصمت بيني وبين نبوية احاول اكلمها متردش .. اقول لها ازيك متردش ..
ياعم اسمعني متردش
مرت شهور ومرت ايام ولازال الصمت هو لغتنا لا نتكلم ولا نتحدث
الى ان ذهبت لأهلها طالبا يدها
وياريتني ماروحت ....


ونكمل الحلقة الجاية

6 comments:

Anonymous said...

الف مبروك يا محمد ع البلوج

وبحيك ع القصه وفى انتظار البقيه ان شاء الله

سميره

Unknown said...

ميرسي يا سميرة ودي حاجة تشرفني
انك اول واحدة ترد على البلوج وعلى القصة
ويارب تكون عجبتك نورتى البلوج يا جميل

Anonymous said...

مبروك يا ريدل على البلوج الجميل والقصه الأجمل

بس عاوزين منافسه من نبويه

Unknown said...

ثانكس يا عسل واكيد هيكون فيه منافسة قريب

سمراء said...

القصة من اولها مشوقة وضحكتنى كتير يلا اكمل القرأة وارجع اكتب تعليق فى النهاية

Unknown said...

ميرسي ليكي يا سمراء
ويارب تعجبك فعلا كلها